måndag, augusti 23, 2010

Hemma igen


Resan upp och ned gick bättre än jag trodde att den skulle göra och naturen var underbart vacker!

I lördags träffades släkt och vänner på begravning av min morbror och det var sorgligt, men samtidigt lurade glädjen bakom allt. De flesta av oss är kristna och vi har ett hopp om att få träffas i himlen en gång och det gör det hela lite lättare med allt.

I fredags mjukstartade min dotter skolan, men den här veckan är det mera definitivt. Herr Pusselbit är just nu på AF och jag tog en lång sovmorgon, för att inte få migrän. Denna helg har varit så intensiv och eftersom man tänker så mycket på nätterna har jag inte kunnat sova så bra då. När man då kommer hem och liksom luften går ur en, är det så lätt hänt att också mr. Migrän dyker upp, men jag har nu motat honom vid dörren! Dessutom är det ett fantastiskt väder utanför fönstret, så det är inte lågtryck ute...

På resan ned fick jag sitta bredvid en underbar kvinna på bussen. Det klickade mellan oss på en gång och vi pratade mycket om olika neuropsykiatriska funktionshinder och hur det fungerar i vardagen. Hon hade arbetat på ett korttidshem för dem som har dessa funktionshinder och visste en hel del om hur det är att leva med detta.

Sedan visade det sig att hon också har migrän emellanåt. Naturligtvis pratade vi om andra saker, vi satt bredvid varandra mellan Ö-vik och Uppsala så det var några timmar. Nu har vi blivit vänner på fb.

Nu får jag gå och ta hand om kaoset som blivit till under tiden jag varit borta... ha en sådan underbart härlig måndag! =)

2 kommentarer:

Siita sa...

Skönt att vara hemma igen. Jag finns på FB om du vill, ska inte tala om vem du är isf. Här skiner solen. I lördags en kväll hade vi bloggträff i Örebro. Bilder finns hos mej o dom som var med. Kramar

Tigris Predikantan sa...

Ja, ibland är det inte svårt att hitta ngt att prata om, ja ... om man heter Tigris *ler*!
Hoppas din migrän blir bara ett minne blott.