söndag, augusti 15, 2010

Knyckt från en kusin

För att muntra upp mig själv så här på kvällskanten har jag knyckt några frågor från en kusin...

Smeknamn: Fru Pusselbit

Låt som när du är ledsen sörjer till? Har ingen bestämd... antingen tar jag en promenad, bakar eller läser en bok i stället...

Beroende av: Te och min familj

Vad tror folk om dig? Ingen aning

Stämmer det? Vet inte

Vad får du oftast komplimanger för? För att jag aldrig ger upp när det gäller min familj, jag försvarar dem till sista blodsdroppen och klagar aldrig över de problem de har (de kan ju faktiskt inte själva hjälpa det) och är oftast positiv trots allt som händer

Hur imponerar man på dig? Att man är vänlig och hjälpsam mot alla människor, hög som låg och inte pratar illa om andra personer, att man ser alla och lyssnar på dem så att de får känna sig viktiga och inte kör över någon

Brukar du skratta för dig själv? Oh, ja!!

Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: Kan du föra över pengar till mitt konto, mamma? (från min dotter)

Har du haft sex idag: Så väl känner vi inte varandra...

Hur svarar du i mobilen: Hej, det är Fru Pusselbit

Vem ringde du senast?: Min dotter

Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Att jag skulle få ta bussen hem, för min syster med familj ska åka raka spåret hem för hon måste till tandläkaren...

Antal timmar sömn inatt: Ca 7 timmar

Sov du ensam: Nej!

Brukar du komma i tid: Om jag kommer ensam. Oftast när jag kommer tillsammans med barnen. Om jag kommer med maken, eller om hela familjen följer med kommer jag aldrig i tid. Maken är en obotlig tidsoptimist... (Det värsta var när vi var nygifta och kom för sent till ett bröllop. Brudparet hade redan hunnit börja gå uppför altargången...)

Hur känner du dig nu: Trött, yr, illamående, har huvudvärk, ögonen värker... (har migrän)

Vanligaste färg på dina kläder: grönt, rött och svart

Vad tycker du om fötter: Tar mig dit jag ska

Vad saknar du: Pengar

Hade du en bra kväll igår: Efter omständigheterna var den bra

Favorit dryck på morgonen: Te

När brukar du oftast gå och lägga dig: Allt mellan 00.00 och (censur).

Är du blyg?: Ja... ibland får jag faktiskt tunghäfta och rodnar... det händer också att jag ibland undviker att göra vissa saker bara för att jag är blyg... fast jag är mindre blyg nu än när jag var yngre, det blir bättre för varje år.

Sysslar du med någon idrott: Promenader

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Kanske

Har du spytt offentligt: Ja (vid migränanfall)

Vad skulle du göra om du vore kille för en dag: Ingen aning

Är du nöjd med ditt liv: Skulle vara mera nöjd om jag inte hade migrän och kunde arbeta och få in mera pengar.

Är du bortskämd: Beror på vad det gäller. Jag är bortskämd med all kärlek som jag får av min man och mina barn, men jag är inte bortskämd när det gäller pengar, saker eller något annat sådant. Hm... jag är också bortskämd med böcker... har 7 stycken bokhyllor fulla med böcker! =)

Vad gör du i morgon: Svårt att planera allt för mycket när man har problem med migrän...

Vad är det värsta du vet?: Lögn, Baktaleri, manipulation, falskhet och ovänlighet.

Har du bra vänner och äkta vänskap?: Ja, några få utvalda.

Vad är det finaste du fått?: Mina barn, min man och mina vänners vänskap

En speciell dag du minns: När barnen föddes.

Du samlar på: Böcker

När grät du senast: I dag

Vad skulle du göra om du vann en miljon: Betala skulder (studieskulder), köpa hus, köpa ny bil, resa, betala för mina barns körkort, starta eget... (jag tror inte att en miljon skulle räcka, behöver nog flera miljoner...)

Vill du gifta dig: Är redan gift med en underbar man

Vill du ha barn: Det räcker med dem jag redan har

Är du musikalisk?: Tycker om att lyssna på musik, men mina barn har förbjudit mig att själv ta ton... ;)

Vad dricker du helst när du är törstig: apelsinjuice

Bor dina föräldrar tillsammans: Ja

Har du någon gång gråtit dej till sömns: Det har hänt flera gånger

Biter du på naglarna: Nej, det har jag aldrig gjort

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad då promenader, som den idrott
du sysslar med.
Du och jag har ju vunnit EM VM och
OS i grenen "Slänga käft"
eller hur??
KRAM till hela familjen
Svägerskan

Siita sa...

God morgon. Sånt här gillar jag att läsa om andra, men vill hellst inte svara själv. Kram