tisdag, augusti 31, 2010

En tisdagsrapport


  • 06.30 gick upp och väckte dotter Pusselbit och satte mig med en mugg te för att börja vakna till och försöka läsa nyhetstidningar på internet. (Har alltid så svårt att se något innan mitt morgonte...)
  • 07.00 petade på dotter Pusselbit som ännu inte masat sig upp ur sängen. Herr Pusselbit har hunnit vakna och drar sig lite innan uppstigning.
  • 07.30 dotter Pusselbit kommer äntligen ut från sitt rum och dricker varm choklad innan hon sticker iväg till skolan.
  • 08.00 Herr Pusselbit går ned i badet och jag börjar på min frukost och börjar ordna med en massa papper som ska lämnas in till FK.
  • 09.00 Herr Pusselbit går ut med boxer Pusselbit och son Pusselbit kommer ut från sitt rum och äter frukost - müsli med mjölk.
  • 10.00 Herr Pusselbit försvinner iväg till audiologen och öronläkaren efter att ha gett boxer Pusselbit mat och skrivit på några papper som ska till FK.
  • 11.00 Jag själv går ned i badet
  • 11.30 Jag författar ihop några sidor varför jag lämnar in papper till FK. (Ansökan om vårdbidrag för dotter Pusselbit pga hennes medfödda och medelsvåra hörselskada, hennes adhd och arbetsamma migrän och allt merarbete det ger oss och också alla extra ekonomiska utgifter det ger...) det tar ca 2 timmar tills jag är nöjd. När jag ska kopiera alla papper, visar det sig att färgen i skrivaren/kopiatorn är slut... suck!
  • 14.15 tar jag bussen till FK och min make ringer och undrar var jag är. Vi bestämmer träff på andra sidan staden i la Stadas bibliotek när jag varit på FK.
  • 14.45 är jag på FK och hittar en gratis kopiator för ärenden som hör till FK! =)
  • 15.20 jag kommer in på la Stadas bibliotek och innan jag och maken går därifrån har jag lånat "Miffon, nördar och Aspergers syndrom" av Luke Jackson, "Asperger och jag" av Ann-Charlotte Sternefält, "Autismspektrum - handbok för föräldrar och professionella" av Lorna Wing, "Autism och Aspergers Syndrom" utgiven under redaktion av Uta Frith och det är Uta Frith, Hans Asperger, Lorna Wing, Christopher Gillberg, Digby Tantam, Margaret Dewey och Francesca G.E. Happé som skrivit den. Helst hade jag velat ha "Den kompletta guiden till Aspergers Syndrom" av Tony Attwood. Han är oerhört bra, men jag får väl köpa boken i stället. Det är det värt.
  • 15.45 Jag och maken köper en kanellängd för att ha på hemvägen (vi är oerhört hungriga) och maken tar en sväng förbi Clas Ohlson medan jag tittar in på en trevlig inredningsaffär bredvid.
  • 16.00 Vi är på väg hemåt och njuter av kanellängden. Maken berättar att han kommer att få en kallelse till Hörcentralen, då han hör väldigt dåligt. Det var väntat. Han har ju tv:n på väldigt högt ljud om han vill höra något och om han ska höra mig får jag nästan skrika... =(
  • 16.50 är vi hemma och boxer Pusselbit är överlycklig, men samtidigt väldigt trött av allt väntande vid fönstret. Det var ju så trist här hemma utan herr Pusselbit... och 17.00 är kycklingen i ugnen och dotter Pusselbit har stuckit iväg till rollspel.
  • 18.00 är maten färdig och min kära svägerska ringer och stör mitt i maten...
  • 18.45 herr Pusselbit går ut med boxer Pusselbit.
  • 19.30 kommer dotter Pusselbit hem igen
  • 20.00 herr Pusselbit och boxer Pusselbit kommer in efter sin promenad efter att de träffat på två katter och några intressanta hundar.
Detta var ca-tider och 21.00 ska jag se "The Mentalist", men innan dess ska jag försöka få undan dagens disk och få ordning på nästa arbetsprojekt. Det kommer att ta några timmar att komma igenom, men jag arbetade lite på det i morse också så det är snart färdigt... hoppas jag i alla fall. Jag har inte hunnit till universitetet ännu och jag hinner inte ta mig dit i morgon, så det får bli på torsdag i stället... ibland går tiden fortare än man själv hinner med, men då var det här ändå en lugn dag! ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj, satt ni och åt när jag ringde,
förlåt så mkt, men jag är inte
synsk!!!
Svägerskan