torsdag, augusti 12, 2010

Fortfarande migrän


Dotter Pusselbit var uppe och packade i natt. I dag åker hon till Stockholm på ett mangakonvent, efter att hon varit på skolan under förmiddagen. Hon och hennes kompisar ska träffas först på skansen och ha kul och en av hennes kompisar har sin mamma med sig. Jag träffade mamman för några veckor sedan när de var här i la Stada. Det var väldigt trevligt och vi fick pratat en hel del med varandra över en fika hos oss och när vi skildes åt tog vi varandras namn, adress och telefonnummer. Nu för tiden är det ju lite svårt för föräldrar, ungdomarna har ju kontakter överallt via internet, det är ju inte riktigt som det var när man själv var ung...

På söndag kommer hon hem igen och då misstänker jag att hon kommer att vara lite medtagen och väldigt trött. Och migräntabletterna har hon med sig, så nu får man hoppas att allt går bra...

Det är ett mulet och kyligt väder... och migränen är kvar. Jag och dotter Pusselbit släpade oss iväg till det närmaste köpcentret igår för viktiga inköp (sådant som hon ska ha med sig idag) och på hemvägen mådde vi båda fruktansvärt uruselt. Vilken lycka att få komma hem till toaletten! =)

Jag önskar er alla en trevlig dag, jag själv ska ta det lugnt... migränen måste ju gå över någon gång!

Inga kommentarer: