måndag, augusti 30, 2010

Veckans händelser


Just nu öser regnet ned utanför fönstret, jag har precis druckit upp min tredje mugg rabarbergräddte för dagen och morgonens tvätt är avslutad. (Började med den innan klockan 07.00 ute i tvättstugan).

Idag har jag en hel del pappersarbete att utföra, samt försöka få tag på en läkare. Annars är måndagen rätt så lugn...

I morgon ska jag besöka både försäkringskassan och universitetet och maken ska testa sin hörsel hos audiologen. Efter många års tjatande från min sida ska han äntligen ta reda på hur dåligt han egentligen hör. Enligt honom själv har han velat undvika det för att eventuellt slippa behöva använda sig utav hörapparater...

På onsdag försvarar min svägerskas son sin doktorsavhandling i matematik, min man ska till sin läkare och på eftermiddagen ska vi plocka äpplen hos en vän. Det kommer att innebära att vi till exempel kan ha äppelpaj varje fredag i ett helt år framöver om vi vill! ;D

Torsdagen blir rätt så lugn, men dotter Pusselbit ska till tandläkaren och vi ska börja packa inför resan till min svägerska i södra Sverige. Till helgen ska vi nämligen slå klackarna i taket och fira hennes son ordentligt. Jag ska bara någon dag den här veckan också hitta en passande present till honom...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jajamän då ska vi fira!!!!
Hur ska vi fixa ett avtal med din
o min migrän så att den håller sig
undan har du tänkt??
Här är jättefint väder idag, sol
o lite vind.
Jag har varit ute på stan och tittat mig omkring efter både det
ena o det andra.
Kram svägerskan

Siita sa...

Imorgon ska jag till doktorn. Slut på medicin. Sen åker jag till dotter så hon får färga håret åt mej. Kram