tisdag, augusti 03, 2010

Boxer Pusselbit


Igår var vi urlakade och det kändes som om vi var utpressade till sista droppen (kan ju bero på att jag blivit förkyld och att herr Pusselbit hade magsjuka natten till igår...). Idag är det mycket bättre och jag ska snart sätta igång med städning, trädgårdsarbete, matlagning, brödbakning, massor av pappersarbete och telefonsamtal (jag har ju inget gjort på en hel vecka, så allt har samlats på hög).

Jag måste berätta hur underbar boxer Pusselbit var med barnen. Där kom min systers yngsta dotter (som är 5 år) och sa "sitt" till honom med sin lilla, tunna röst. Han satte sig ned och tittade på henne med sina trofasta ögon. Sedan ville hon att han skulle göra andra saker, men jag tror inte att han riktigt förstod vad, för han bara satt tåligt där medan hon höll på med honom.

Det gjorde heller inget när det var flera stycken som höll på med honom, han tyckte bara om att vara med dem. När han ville vara ifred gick han undan och lade sig på min och herr Pusselbits säng. När de yngsta barnen lade sig för natten, lade han sig försiktigt bredvid dem och de klappade honom ordentligt.

När min systers familj åkte hemåt igen satt boxer Pusselbit lite vid ena fönstret och tittade efter dem och sedan lade han sig i hallen och tittade på ytterdörren och väntade på att de skulle komma tillbaka. Fast nu har det blivit som det var innan min syster med familj kom och det duger det också...


Nu är teet urdrucket och jag bör sätta igång med allt om jag ska hinna med det som är tänkt att göras. Jag önskar er alla en underbart härlig dag!! =)

2 kommentarer:

Frogprincess sa...

Det verkar vara en härlig och tålig vovve :-)

Anders Branderud sa...

Hej!

Vacker hund : )

mvh Anders