söndag, augusti 01, 2010

Veckan som gått


En av mina kära systrar med familj har varit hos oss en vecka och åkte hemåt i eftermiddags. Det innebär att vi varit 10 personer (de har 4 barn och den äldsta är 14 år och den yngsta 5 år) och en hund i fyra rum och kök. Med tanke på att många av personerna som samsats om denna yta under en vecka har neuropsykiatriska funktionshinder, har det gått fantastisk bra och vi har haft riktigt roligt tillsammans. Det har också inneburit att det varit svårt att sitta vid datorn, vi har hunnit med en hel del och knappt varit hemma.

I början av veckan skrev vi upp veckans schema på frysen med olika whiteboardpennor. Jag tror att det var till stor hjälp för alla som kunde läsa och då kunde man se vad som hände varje dag. Naturligtvis blev det några avvikelser, det brukar det oftast bli, men i stort sett blev det som planerat. Även om det regnade som värst på torsdag, åkte herr Pusselbit, dotter och son Pusselbit, boxer Pusselbit och min systerson ut och fiskade. De var inte besvikna över regnet, utan över den magra fångsten - de fick ingen alls trots fiske hela dagen... ;)

Eftersom min syster med man håller på att renovera sitt hus och inte har så gott om vatten, har de inget badkar ännu. Alla mina fyra syskonbarn badade varje dag och de äääälskade det. "Moster Pusselbit, får jag bada?", frågade de mig hela tiden. Både jag och min syster hade förklarat för dem att om de badade mer än en gång per dag skulle de få stora problem med uttorkad hud... och det var nog tur. Badrummet var upptaget i stort sett hela tiden och ikväll har jag tvättat nästan alla våra handdukar...

Just nu håller vi på att koppla av efter allt som varit. Dotter Pusselbit ser på film, son Pusselbit har stängt in sig på sitt rum och sitter framför datorn, herr Pusselbit spelar playstation, jag skriver här och boxer Pusselbit vilar i en säng...

1 kommentar:

Siita sa...

God morgon. En jobbig men rolig vecka kan jag tro. Må så väl o vila nu. Kramar