tisdag, augusti 10, 2010

Regn och läkarbesök


Ännu en kylig och regnig dag, men ingen åska än så länge. Vi var tvungna att hämta dotter Pusselbit på sommarskolan på grund utav att hon fick migrän mitt i allt och hade glömt ta med sig sina migräntabletter. Sedan är det ju också svårt att tänka klart och göra något vettigt vid migrän...

Jag själv har till exempel insett att jag ibland får afasi vid migrän och det är fruktansvärt för en språkmänniska som jag. Jag tappar ord, bokstäver och grammatiken kan bli hur urusel som helst. Ju mer yrsel jag har, desto mera snurrigt blir det jag skriver... därför måste jag läsa igenom det jag skriver flera gånger om och kanske låta det vila innan jag fortsätter med den text jag sitter vid. Om ni någon gång skulle läsa något riktigt tokigt här (jag måste erkänna att jag ibland gått tillbaka i inläggen och ändrat stavfel och grammatikfel för att det ska se bättre ut när jag inte längre har migrän) så beror det ofta på att jag har just en hejdundrande migrän...

Alldeles strax ska jag och dotter Pusselbit iväg till hennes läkare. Sedan ska vi göra några viktiga inköp angående mangakonventet hon ska till på fredag. Egentligen skulle jag till försäkringskassan och prata med dem, men funderar på att skjuta upp det till i morgon... det är så oerhört trist och frustrerande att ha kontakt med dem.

Nej, nu måste jag hälla i mig teet, om ca 10 minuter går bussen... ha det så gott idag! =)

Inga kommentarer: