tisdag, augusti 24, 2010

Migrän, åska och mjällkvalster


Lågtrycket och därmed migränen är här...

Dotter Pusselbit såg lite sliten ut i morse, men hon åkte iväg till skolan och jag tror att hon äntligen har lärt sig, för hon hade med sig både bamyl och migräntabletter. Bamylen för allt som inte rör migrän och migräntabletter för migränen.

Jag var ute och kollade scheman osv. på universitetet i morse. Om jag läser två småkurser (grammatik och språkvetenskap) blir det något mindre än halvtid och det borde gå... Enligt schemat kommer jag att behöva vara på plats ca 3 timmar/vecka och det är ju inte så farligt. AF kommer att försöka ordna in mig på en arbetsplats på halvtid och vi får väl se hur det går. De anser att jag nog inte kommer att klara av heltid på grund utav migränen och det kan de nog ha rätt i. Fast jag tycker fortfarande att det skulle vara bäst om jag kunde arbeta hemifrån...

Boxer Pusselbit fyller 3 år idag. Han är lyckligt omedveten om detta och har till råga på allt fått medel mot mjällkvalster. Det var inte så roligt för honom, men desto skönare för mig och dotter Pusselbit. Det är svårt att förstå varför, men det är bara vi som får bett av hans mjällkvalster, herrarna Pusselbit har inte det problemet...

Ojdå... nu åskar det rejält... då är det dags att stänga av datorn och dra ut alla sladdar....

1 kommentar:

Tigris Predikantan sa...

Där sa du ett sant ord! Lite låter det på avstånd ... ska ladda laptopen så gott det går, nu!
:)