måndag, september 27, 2010

Lite trögt...


Har precis varit ute på en längre promenad med sonen och boxer Pusselbit. Det var extra spännande för vår hund, för idag var det många skolorienterare, några andra hundar och gräsklippare och en stor traktor som slog en åker som förgyllde tillvaron ute.

Maken är hos jobbcouchen och dotter Pusselbit är i skolan. Jag själv ska läsa tyska, men det tar emot lite... ;)
Fast jag ska bara läsa igenom S. 187-212 och svara på ca 25 frågor... ( som: "Erklären sie das semiotische Dreieck von Ogden und Richards", och "Warum sind nicht alle Komposita in der Sprache in einem Wörterbuch auffindbar?", eller "Welche Wortfelder können erfolgreich mit der Merkmalssemantik erforscht werden und welche eignen sich weniger?") . Hm, det finns massor att läsa om jag vill, men i morgon ska jag kunna just det här... På onsdag ska jag ha gått igenom ytterligare flera sidor av grammatik.

Det är väl bara att göra i ordning teet, tända ljusen och sätta igång! =)

Inga kommentarer: