lördag, november 06, 2010

Soligt, men kyligt


Igår kväll körde herr Pusselbit ungdomarna till ungdomskonferensen, med son Pusselbits cykel hängandes på bilen. Mot 23.00-tiden hämtade han tjejerna, men son Pusselbit skulle cykla hem när han själv ville komma hem. Vi har märkt att sonen trivs allra mest med sitt liv när han själv får bestämma när han ska komma och gå... och han dök upp hemma igen vid 01.00-tiden på natten. Det är mycket ovanligt för att vara honom, men han hade träffat kompisar och haft roligt.

Idag kom han upp, åt frukost och cyklade sedan iväg igen för att vara med på 10.00-mötet och det var roligt. Han kommer nog aldrig att bli en "partykille", men bara han sticker hemifrån och träffar kompisar och har kul lite då och då, är jag nöjd och glad.

Annars är det ett fantastiskt och soligt höstväder ute, men något kyligt och det är väl inte så konstigt när julen snart är över oss... ;)

Idag ska jag skriva mera på tyskauppsatsen, det ska bli ugnsbakad falukorv till middag, jag hoppas att herr Pusselbit tar disken och eventuellt jobbar lite på utetäppan och ordnar där inför vintern (som snart är över oss) och ikväll ska dotter Pusselbit med kompis på bio, son Pusselbit kommer antagligen att vara på ungdomskonferensen och jag och herr Pusselbit får väl ha en myskväll för oss själva med lite utav det jag har bakat...

En härlig, trevlig och underbar lördag önskas er alla! =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är jätteglad för att sonen kommer iväg ut!! Min son ringde just nu han är i Barcelona där var sol och 22 plusgrader.
Han sa inget om julen..????
Konstigt när den kommer så snart.
Ha en riktig myskväll med min
lillebror.
Kram svägerskan