måndag, november 08, 2010

En härlig, men kylig måndag


När jag och son Pusselbit gick ut med boxer Pusselbit i det underbart soliga vädret för en morgonpromenad i morse, var det ca 6 minusgrader. När vi kom in igen efter ca 30 minuter, var det skönt att få dricka en mugg med varmt te för att få upp värmen igen. Nu är det "bara" ca 3 minusgrader utanför köksfönstret...

Herr Pusselbit var hos arbetscoachen i morse, men just nu är han hos en sjuksköterska. De brukar kolla upp honom emellanåt bland annat på grund utav att han måste äta levaxin resten av sitt liv, han tog bort sina sköldkörtlar för något år sedan. Sedan ska han också till vårdcentralen för att kolla upp sitt blodtryck, läkarna anser att han har för högt och kanske måste börja äta blodtryckssänkande medicin.

Jag själv äter 100 mg blodtryckssänkande medicin varje dag, men det beror inte på att jag har för högt blodtryck, utan det ska hindra alltför många migränattacker... annars har jag rätt så lågt blodtryck redan innan tablettintagen. Dotter Pusselbit äter bara 10 mg på morgonen och 10 mg på kvällen och de ville helst inte ge henne något alls för hon har fruktansvärt lågt blodtryck, men vi måste ju få stopp på alla hennes migränattacker så att hon kan sköta skolan och ha ett liv.

I eftermiddag kommer en kompis på besök och jag behöver inte göra någon middag, för vi har rester från i lördags och igår och det behöver ätas upp. I morgon blir det rödbetssoppa med gräddfil, på onsdag blir det korv med bröd (det blir en stressad dag och både jag och maken kommer bara att vara hemma mellan 16.00 och 17.30 under dagen, för vi ska gå och se tysk film vid 18.00...), på torsdagen blir det potatisgratäng och på fredag blir det fisk som vi själva fångat och på lördag blir det antagligen rester från den fisken. På söndag är det fars dag och maten är ännu inte bestämd, men antagligen kommer herr Pusselbit att få ha något att säga till om där! ;)

Jag önskar er alla en underbart härlig måndag, det ska jag försöka ha! =)

1 kommentar:

Siita sa...

Inte kul med så stark medicin. Men det är ju inte kul med migränen heller. Kram