onsdag, november 03, 2010

Regn


Herr Pusselbit har börjat undra om våra grannar ovanför oss har hjul på sina möbler och drar omkring dem varje dag, samtidigt som de har steppskor och steppar från tidig morgon till sena kvällen... i vilket fall som helst hörs det väldigt bra ned till oss. De som bodde där förut var studenter och nu har vi börjat undra om de någonsin var hemma, eftersom vi aldrig hörde av dem - när de inte dammsög förstås.

På grund utav herr Pusselbits förskräckliga snarkande sedan han blivit förkyld, har jag bara fått sova några minuter per natt. Åtminstone känns det så. Det var oerhört svårt att komma upp ur sänghalmen idag och jag börjar känna mig förkyld också och allt snurrar runt. Det skulle inte förvåna mig om det är både migrän och förkylning på en och samma gång...

Det regnar och småblåser ute och det är ett typiskt höstväder, vilket gör att man måste göra något som är typiskt för hösten: dricka te och ha tända ljus!

I morse fick jag pratat med min syster som är kvar i Sverige och det var så roligt. Det var ett tag sedan...

Herr Pusselbit har precis kommit instapplande efter en morgonpromenad med boxer Pusselbit och verkar smått frusen. Både han och boxer Pusselbit är våta av regnet.

I morgon kommer en kompis till dotter Pusselbit och ligger över i några dagar, så vi bör försöka röja undan lite grand så att hon kommer innanför dörren. Själva "forskningsarbetet" är färdigt och nu kan jag börja skriva på uppsatsen som ska redovisas nästa vecka. Vi får väl se hur det går...

Nu är teet slut och jag får fortsätta med dagens göromål, ha en så bra dag! =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jasså hallå där!! Ska dottern ha
gäster så hälsa henne att det är bara varsågod att städa och göra
fint. Och hon kan gott gå ut med
hunden också när min lille rare
snälle bror är sjuk!!!!!!!!!!!
Hon får INGEN julklapp annars.
Svägerskan

Frogprincess sa...

Ha en bra dag du också :-)