fredag, november 05, 2010

Längtar efter julen


Solen skiner, det har varit minusgrader i natt och jag ska snart sätta igång med brödbak, kanske bullbak, men definitivt kakbak. När man känner för det ska man absolut göra det, för resultatet blir så bra och gott! =)

Dotter Pusselbit med kompis har lovat att göra pannkakor idag och son Pusselbit var på ungdomskonferensen igår och funderar på att ge sig iväg dit idag igen. Det låter bra!

Min kompis som hälsade på oss igår, har en exman som arbetar på en mack. De skulle här om dagen slänga en del chipspåsar som datumet hade gått ut på, men deras dotter tog reda på påsarna. Det var så många påsar, att vi fick sex stycken av henne och vi åt upp två stycken igår kväll. Det var också sådana smaker som vi inte hade smakat på förut, så det var lite spännande.

Det kanske är hemskt att säga, men jag längtar efter julen. Det finns så många olika sinnesintryck som hör ihop med julförberedelserna och som är underbara. Glögg, pepparkakor, dofter av olika sorters kakbak, apelsiner, nötter, en massa olika sorters ljus, hyacinter, amaryllis...

Jag har en amaryllis som jag köpte på extrapris för 10 kronor efter nyår... den har börjat växa igen och dessutom växer ett litet skott vid sidan om. Oh, vad jag längtar tills de blommar, de är så underbart vackra! =)

Inga kommentarer: