söndag, november 21, 2010

En mörk årstid och strumpätande tvättmaskiner


När tvätten var torkad, ihopvikt och inburen, var klockan helt plötsligt 01.30, så dagens sovmorgon blev längre än planerad...

Städning av klädkammare påbörjades igår kväll och upptäckten av påsar med omaka strumpor har fått mig att inse att tvättmaskinen är oerhört glupsk på bara en strumpa i taget. Det har också gjort att jag beslutat mig för att gå omkring med omaka strumpor här hemma, men använda likadana strumpor när jag är borta. Det tar emot att slänga så många hela strumpor, även om de bara är "ensamma".

Trots forskning i ämnet har ännu ingen kommit på mysteriet med strumpor som försvinner i tvätten, men många tror att de finns i något slags parallellt universum. Andra anser att tvättmaskinerna tar ut en slags "betalning" i hemlighet för att de används... andra teorier finns också, men jag kan inte ta upp alla här... ;)

Ungdomarna fick ta disken igår och det var inte uppskattat, men jag antydde att det inte skulle bli någon middag förrän disken var borta. Det satte fart på dem, för de är i en ålder (åtminstone son Pusselbit) där de alltid är hungriga och kan sätta i sig en ansenlig mängd mat...

Just nu är klockan runt 16.00 och det har redan mörknat ute. Vintern har verkligen kommit och ljusens tid är här. Kära svägerska, det är inte många ljus kvar... =(

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, jag har ett tips köp många
strumpor som är helt lika så
paras dom ihop med en som inte är
makan men exakt likadan!!
Det är sockbagg som äter upp dom
annars.
Svägerskan