torsdag, november 18, 2010

Grått och trist väder


Det är kyligt, grått och trist ute och jag och sonen var ute med boxer Pusselbit på en härlig promenad i morse. Boxer Pusselbit är fortfarande förkyld och har sin varma "vinterkappa" på sig, men är så lycklig när vi är ute. Vi är inte ute lika länge nu när han är förkyld, men det går förvånansvärt bra ändå. Fast vi hoppas verkligen att han blir bra snart, för han börjar bli lite rastlös på grund utav att han inte är ute så länge som han skulle behöva...

Son Pusselbit är också förkyld och det blir långa sovmorgnar och varma kläder för honom. "Jag är så trööött" hörs lite då och då, samt att han slänger sig över hela soffan och bara "är"! ;)

Jag har börjat prata mer och mer på skype med mamma och mina systrar och det blir ju bara internetuppkopplingskostnaden för det och vi betalar ett fast pris per månad för bredbandet. Egentligen undrar man över om man verkligen behöver den fasta telefonen, den kostar ju bara en massa pengar som man skulle kunna spara in...

Sedan har jag också insett att många av de program som man ser på tv också kan ses via internet och då börjar man undra över om man verkligen ska ha kvar tv:n. Fast vi har ju fortfarande videos kvar och dvd och då är det bra, för våra dataskärmar är fortfarande rätt så små... även om vi önskar oss större framöver.

I eftermiddag blir det tvättid och mellan varven ska jag försöka läsa lite tyska. Tentorna är nu över oss... och om 36 dagar är det julafton.

Inga kommentarer: