söndag, november 07, 2010

En härlig höstsöndag


Det har varit en underbart solig höstsöndag och herr Pusselbit tog hand om tvätten i tvättstugan mellan 10.30 och 14.00. En del av dotter Pusselbits kompisar dök upp hemma hos oss och jag skickade ut dem på en längre promenad med boxer Pusselbit, medan jag tog det sista av disken. När de kom in igen tog vi fram lite chips (som vi fick av en kompis här om dagen) och jag började på dagens middag - två köttfärspajer.

Nu när herr Pusselbit skjutsar dotter Pusselbit med kompisar till tågstationen för att vinka av den kompis som sovit över här i några dagar, kanske son Pusselbit vågar sig ut ur sitt rum. Han har hittills varken ätit frukost eller lunch, men antagligen lite chips som jag ställde in hos honom. Det gick så snabbt i morse när det bestämdes att dotter Pusselbits kompisar skulle komma och hälsa på att han inte hann bli tillräckligt förberedd inför det.

Sedan har han ju också varit iväg i tre dagar på ungdomskonferensen och ute bland en del folk, så han har nog många intryck att smälta innan han känner sig som vanligt igen. Bara han är glad och lycklig, är jag det också.

Nu ska jag skriva färdigt tyskauppsatsen och det är ungefär hälften kvar...

1 kommentar:

Siita sa...

Hejsan här är det kallt, o jag har en tävling om en varm sjal. Vill du vara med? Kostar inget. Kram