onsdag, november 05, 2008

En solig onsdag!

(Foto av Fru Pusselbit)
Idag är det strålande solsken ute och ca 2 grader varmt. Sitter här med ett rooiboste med kaktus och apelsin och ljusen är tända. Idag ska jag träffa min trevliga väninna M. klockan 15.30 och jag gissar på att hon sover just nu, eftersom hon jobbade i natt.

Dottern kom hem igår och berättade att hennes skola glömt att skicka ut e-mail om detta "krig" till alla inblandade, så IT-game startar nästa vecka istället. (Bara på hennes skola och till och från den också...) Undrar om hon inte var lite besviken, när hon kom fullt stridsberedd till gymnasiet i går och allting! ;)

Igår satt sonen och läste en massa matte. Jag frågade om han hade läxa eller prov i det och han svarade "kanske". Vet du inte? frågade jag. Nej, jag har glömt att skriva upp allt, svarade han... Det är sådant här som gör att man blir lite upprörd som mamma...

Jag önskar er alla en trevlig onsdag och jag hoppas att ni inte är lika trötta som jag!

17 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk vad fort tempraturen ändra sej, för några månader sen hade du fått lägga till en nolla efter 2 grader! :)

Anonym sa...

Inte lätt att veta om det är läxa, prov eller vad det är. Iaf inte om man har "viktigare" saker att tänka på.

DreamMaddo sa...

förlåt om jag skrattar lite, men lite tragiskt roligt med sonen där.. Det där teet du pratar om, är det något du köper i vanlig butik eller te-butik? Lösvikt eller påste?

Vilken härlig kram det måste varit! =) Kram

Anonym sa...

bra han plugar i förebyggande syfte då =)
å duu? dela med er av solen här är svart å dimmigt=(

ha en fin dag vännen!

Anonym sa...

Äldste sonen glömmer jämt när han har prov och läxor. Väldigt irriterande! Än så länge klarar han sig bra, men det skulle gå ännu bättre om han gjorde sin läxor :/

Anonym sa...

Du har alltid så fina foton här på din blogg.

Anonym sa...

Inatt fick jag sova, men nu har det varit segt här på metro. Kram från Sita

Cath sa...

Vilken vacker bild. Nu har jag läst en hel del på din blogg så jag har lagt din länk på min sida. Hoppas det inte gör något! Ha en trevlig kväll

Anonym sa...

Lite sol har det varit här idag, men mest grått och trist... Men man får vara glad åt det lilla! :-)

Om jag frågar min son (17 år) nånting om skolan så blir det alltid samma svar: "Vet inte"... SUCK!!!

Trevlig kväll! :-)

Anonym sa...

Det är ju inte lätt att hålla reda på allting. En härlig solig eftermiddag har det varit. En som också är trött. kram

Batteris/Beatrice sa...

Jag är trött också! :P

Anonym sa...

Idag är jag inte lika trött som igår!! Jag sitter med ett leende och läser om din grabb som inte skrev ner vad han hade i läxa och inte kom ihåg!! Min son gjorde precis likadant när han gick i skolan! Det är hjärnblödsvarning på sånt!!

Anonym sa...

Det är inte lätt att komma ihåg allt i den åldern men visst är det lätt att bli frustrerad när man måste tjata.
Kram

Anonym sa...

Nu har du fotat kastanj som är så vackra.....

Gealach sa...

Vad trevligt det är att du alltid lägger in en fin bild till dina inlägg!

Anonym sa...

Tänk så mycket han måste plugga då. För att täcka in alla alternativ ;)

Anonym sa...

Det där känner jag igen, glömt att skriva upp läxan =)