tisdag, november 11, 2008

En mulen novembertisdag

(Foto av Fru Pusselbit)
Även om jag gick upp tidigt i morse, försov sig min son. Det var lögn att få upp honom ur sängen i tid, han var så fruktansvärt trött. Dottern hade kommit upp ungefär vid samma tid som min man och tog ett entimmas bad innan hon cyklade i väg till skolan som började klockan 09.00.

I morgon är det nationellt prov i Svenska för sonen och han ska ha med sig en dator och ett USB-minne. Dessutom vill han ha något gott att äta, eftersom provet kommer att pågå i ca 5 timmar...

I morse var det ca 3 grader varmt och mulet och nu är det 5 grader och mulet. Ingen stor förändring direkt...

Min man ska ordna med däck och lite annat med bilen i dag och det har varit välbehövligt en längre tid. I morgon kommer hans chef med fru hem i från en 14 dagars lång semester i ett avlägset främmande land. Vilket land det rör sig om, har jag hittills inte fått någon klarhet i.

Nu ska jag fortsätta med all disk, tvätt och matlagning. Eventuellt bakning... och inte att förglömma: alla viktiga telefonsamtal och lite till! Ha det så gott i novembervädret!! =)

15 kommentarer:

Anonym sa...

Hej tack så jätte mycket för det=)Då ska jag titta imorgon =)Fin blogg du har /sussi

Anonym sa...

Skönt att höra att din dotter är på benen igen

Anonym sa...

Det där badet lät ju härligt:)
Min son är trött jämt,tjat varje morgon.
Ha det fint, kram lena.

Anonym sa...

Ha det så gott du också!

Anonym sa...

Vad gör dom som inte har egna datorer i sonens klass eller finns
det inga såna ufo:n längre??
Svägerskan

Anonym sa...

Ja, lite stressad blir jag allt när jag tänker på julen med. är så himla mycket som ska hinnas med innan dess! Men julen är bra mysigt! Jag vill beställa kallt och snö tills dess...och gärna lite rimfrost i träden också. :o)

Anonym sa...

ha med sig en bärbar data??? e det krav på nationella prov? shit då blir jgnervös dethade inte vi =P
men nu sakll dom ha med sig datorer? eller är det frivilligt?
kram

Anonym sa...

Hej vännen,
*sjunker trött ihop på din mysiga blogg*
Vad kul!!! Då får du berätta vad du tycker om glöggarna! =)
Hoppas allt är väl med dig!
Kramis
Erika

Anonym sa...

Ojdå.. prov på 5 timmar, ja då kan jag förstå att han vill ha något gott att äta med. *kram*

Anonym sa...

jisses sitta så länge, man blir trött bara å tänka på det :) om man tycker om blodpudding tycker man nog om detta, men det är mycke mycke godare :)

Anonym sa...

Jag klarade mej från det. Kram från Sita.

Nippertippan sa...

Morgnar är jobbiga för oss kvällspigga personer;) Att det alltid är så att man piggnar upp mot kvällen! Jag har så svårt att lägga mig i tid. Och om jag släcker och lägger mig, kan det bli att jag får ligga en bra stund innan jag somnar. Trist.
Men snart gör jag ett försök. God nattis! Kramiz:)

Anonym sa...

hoppas de går bra på provet =)

Anonym sa...

Oj vilken sittning på provet. Måste man ha dator med sig, alla kanske inte har en bärbar, vad gör man då??? Hoppas provet och allt du skulle hinna med gick bra. =)

Anonym sa...

Shit, måste man ha med sig data och USB minne till skolan nu? ^^ Minns på den gamla goda tiden då man bara behövde penna och sudd *Ler*