söndag, november 02, 2008

En härlig höstsöndag

(Foto av Fru Pusselbit)
Ute är det strålande solsken och en grad varmt och det är frost dit solen ännu inte hunnit komma. Dottern har hunnit åka iväg till kyrkan, där en av hennes kompisar är och de har roligt tillsammans. Sist de träffades var förra året, så just nu var det ju extra roligt att ses. Det är förresten där hon varit hela helgen! ;)

Jag sitter med ett kanel- och äppelte och försöker vakna till. Förkylningen har slagit till rejält, men nu är man bara trött och snörvlig och har ont i halsen. Ibland tycker jag att det är bättre att det slår till ordentligt, för då mår man bättre, än när man väntar på att det ska bryta ut... I eftermiddag kommer vår vän "kocken" och hälsar på och då ska det vara tip top här. Vi får se hur det går med det...

I veckan måste jag köpa hem mera ljus. För tillfället har jag bara 4 stycken ljus till min femarmade ljusstake och en massa värmeljus. Det är otroligt vad många ljus det gått åt hittills under hösten!

Det är dags att sätta igång här och jag önskar er alla en härlig söndag! =)

7 kommentarer:

Anonym sa...

det går massor av ljus under höst och vinter, det är ju så mycigt att sitta i soffan med en varm the kopp och levande ljus överallt :-)

Ha en skön söndag!


Ps. japp, har ändrat bakgrund *hehe*

//m i @

Nippertippan sa...

Härlig bild. Vi har det soligt också här. Det låter jätte mysigt med ljus och äppelkanelte. Julstämning! Krya på dig och ha en trevlig dag med "kocken"!!!
Kramizar:)

Anonym sa...

Krya på dig.

Anonym sa...

Ja, denna årstid gäller det att plocka fram det man har för att kunna stå ut och då är väl ljus aldeles utmärkt.

Anonym sa...

Här har det gått mycket värmeljus också, mer än vanligt men det är ju så mysigt=)

Anonym sa...

Så mysigt med ljus.. det har jag i lager hela tiden, köper en massa då jag kommer åt billiga ljus. *kram*

Anonym sa...

den bilden var jättefin frostiga löv är vackert!