tisdag, juni 01, 2010

Någorlunda lugnt


Jag har sovit väldigt mycket det senaste dygnet och migränen börjar klinga av något. Ute är det halvmulet.

Idag tog jag den sista tzatzikin och svampen är snart slut. Alla tycker att det är så gott att blanda ihop sin egen sallad och det blir ju inte samma varje gång. Skulle tro att det är sista dagen idag och sedan är det mesta slut... förutom det jag frös in då.

Son Pusselbit går till skolan denna vecka. Han har lite att läsa in för att bli godkänd i vissa ämnen och jag är stolt över honom. Det är tufft att gå Naturlinjen och läsa så mycket när han har de problem som han har. Sedan får han väl skriva in sig på Arbetsförmedlingen och då behöver han ett intyg från sin läkare om att han har Aspergers syndrom och dyslexi som vi kan lämna till dem. Jag har försökt ordna tid i några dagar nu, men det är inte lätt att få tag på läkaren, så jag ska fortsätta med det i morgon.

Dessutom vill jag också att de ska kolla hans sköldkörtelvärden och B-vitaminvärden. Eftersom Herr Pusselbit och hans mormor har opererat bort sina sköldkörtlar och att problemen med dem är ärftliga, skulle det vara bra. Dotter Pusselbit ska ta sitt 3:e strumatest snart det här året, för hon har haft så låga värden när hon tagit dem förut och de vill vara riktigt säkra på saker och ting innan de gör något.
Av samma läkare ska jag ordna fram ett intyg om att dotter Pusselbit har svårigheter med migrän. Hennes skola vill ha det hos skolsköterskan och de har redan fått ett intyg från BUP:s läkare om hennes adhd.

Denna vecka är ändå rätt så lugn om man jämför med nästa vecka, så vi får väl passa på att njuta av det. Jag önskar er alla en härlig tisdag! =)


1 kommentar:

Siita sa...

Hejsan. Här har vi toppen väder. Solsken i flera dagar. Kram