måndag, juni 28, 2010

En händelserik dag


I morse vaknade jag tidigt och gick ned i badet. Jag hade också försökt väcka min svårväckte man, eftersom vi skulle vara på ett viktigt möte vid 10.00. Naturligtvis blev det översvämning och avloppet behövde rensas och hårtorken gick sönder. Jag har väldigt tjockt hår och det har på något konstigt vis hunnit växa sig nästan midjelångt, så det såg ut att arta sig till en jobbig affär... men maken lyckades maka sig upp ur sängen ca 15 minuter innan vi skulle iväg (han somnade igen när jag var i badet) och lyckades hitta vår reservhårtork, så jag åtminstone bara hade en fuktig fläta i stället för en riktigt våt fläta när vi åkte iväg.

När vi kom hem igen hade ungdomarna varit ute en timma med boxer Pusselbit och jag och sonen gick iväg till närmaste bank för att ordna med internetkonto åt honom. Det gick riktigt bra och där träffade vi också en kompis åt son Pusselbit och vi pratade om spelet Go och hur det fungerar...

Under tiden vi var på banken hade herr Pusselbit cyklat iväg och hämtat hem ett efterlängtat paket ifrån posten. Nu har vi hemtelefon och internet hos 3...

Efter det gick jag och dotter Pusselbit till la Stada och besökte en hårfrisör som klippte av min dotter det mesta av hennes hår. Vilken tur att hon passar bra i kort hår! =)

Sedan gick vi och åt ett Minimål på Max, fast vi bytte ut drycken mot en underbart god milkshake... dotter Pusselbit tog smaken choklad och jag tog med jordgubb (det var små jordgubbsbitar i det, jummie!). Och vi satt ute och åt i det fantastiska och underbart varma väder vi har.

När vi skulle kolla på jeans till dotter Pusselbit, gick det inte så bra. Hon vill ha jeans som inte är alltför smala, har djupa fickor, samt är hela och till ett bra pris dessutom. Det hittade vi ingenstans, förutom på herravdelningen på New Yorker. Det är inte lätt ibland... fast där hittade vi också två intressanta t-shirts till henne som hon är mycket nöjd med.

På slutet köpte vi två små flaskor dr. Pepper och äppelmunkar som vi skulle ha på hemvägen. Det tar ca 40 minuter från oss till la stada om man går och det kändes skönt att ha något att dricka på hemvägen i värmen. Som ni kanske förstår var våra fötter väldigt ömmande när vi kom hem vid 20.15-tiden och jag somnade rätt så snabbt. Nu är jag bara uppe lite grand och dricker och ska snart sova igen. Det blir en intensiv dag i morgon igen...

Ha det så gott! =)

1 kommentar:

Siita sa...

God morgon. En händelserik dag som började med strul. Haé gott. Kram