måndag, juni 21, 2010

Vackert väder! =)


Igår var dotter Pusselbit i Stockholm med kompisar, idag är hon och spelar rollspel hela dagen. Son Pusselbit var förr rankad 6k i go på internet, nu är han rankad 5k.

Det har varit en fantastiskt fin dag idag och jag, maken och sonen gick på en väldigt lång eftermiddagspromenad med boxer pusselbit. Vi hade också med oss vatten till doggen om han skulle bli törstig.

När vi kom hem igen efter ca en och en halvtimma, låg det en påse full med rabarber utanför dörren från en kompis, så vi funderar på att göra rabarberpaj. Det är ju så oerhört gott! =)

Jag har insett att de betablockerare jag äter för att förebygga min migrän hjälper en hel del och ska försöka att äntligen ta mina universitetspoäng för att slutligen kunna ta en examen. Det hänger efter mig hela tiden... fast jag tänker inte läsa heltid, men beta av kurs efter kurs. Om jag läser ungefär halvtid, har jag två terminer på mig och det hoppas jag fungerar bra.

I morgon åker vi alla, utom dotter Pusselbit och boxer Pusselbit, till Stockholm för att bland annat köpa ett go-brädspel till son Pusselbit. Vi har redan förberett oss när det gäller att hitta vägen dit och nu ska vi bara försöka lista ut vilket museum vi allra helst vill besöka. Det är ju lite svårt när det finns så många, men kanske att man kan välja ut de mest intressanta och sedan dra lott! ;D

2 kommentarer:

Pockethexan sa...

Ja det var verkligen en helt otrolig upplevelse som jag o maken fick uppleva under Vic o Dan bröllop som tex när man hör TV4-as speaker säga -"ja här kommer nu en till privatkortege, men vi vet inte vem det är som sitter i bilen.."
o så är det bara den glatt vinkandes lilla jag, Pockethexan, som ska få komma fram till handikapplatsen framför slottet en halvtimme innan de kommer ut från kyrkan...
(jag e fortfarande lite skakis sen händelsen o nu sitter vi med tidningarna o prickar för fotona där vi syns bäst..)

Vad kul att ni ska ta er hit till stan, om vi kännt till det lite tidigare hade vi kunnat komma med lite museetips, men ni har säkert kunna komma fram till något bra själva, skriv gärna o berätta vilka det blev så att vi, infödingar, kan få ta del av era synpunkter så kanske vi får nya ideer i stället..

Kramis o ha en trevlig utflykt o midsommar!
från Pockethexan själv
<;D

Siita sa...

Hoppas ni får en bra dag i Sthlm. Kram