lördag, juni 19, 2010

Bröllop


Det är en historisk dag. Kronprinsessan gifter sig med sin älskade Daniel och har de tur kan det åtminstone bli uppehåll hela dagen och slippa en massa regn. Måste erkänna att jag nog kommer att sitta en del framför tv:n, men en del annat ska också bli gjort.

Idag är det tydligen billiga jordgubbar på Lidl och vi har glass i frysen. Om jag lyckas flirta in mig hos min make, kanske han går och handlar lite under dagen så att vi kan "fira" det kungliga bröllopet ordentligt! Visst skulle jag kunna handla själv, men jag vill ju inte vara alltför långt ifrån tv:n, jag kan ju missa något viktigt! ;)

Har ingen aning om vad det blir för middag... kanske att man med varm hand kan lämna över det till herr Pusselbit? Ojdå... nu måste jag se vad som sker på tv:n... hoppas att ni alla får en fin och trevlig "bröllopsdag"! =)

2 kommentarer:

Siita sa...

Stackars herr Pusselbit. Stå vid spisen o laga mat för frun kan inte slita sej från TV:n. Haha. Här blir det biffstroganoff o ris idag. Ska bara titta en stund på TV:n för att se klänningen. Kramar

Tigris Predikantan sa...

Nöjer mig med det som kommer att visas på nyheterna ikväll ... denna fina dag!
:)