onsdag, maj 12, 2010

Underbart väder


Igår var jag och herr Pusselbit ute med boxer Pusselbit i över en och en halvtimma på eftermiddagspromenaden. Det var så härligt väder att vi ville passa på att vara ute och gå runt i alla 4H-hagarna som ännu inte har några betande kor eller får. Vi lät boxer Pusselbit springa omkring med en lång lina och det var vad han behövde.

Sedan gick vi åt ett håll vi inte gått åt så mycket förut och där fanns det en gammal och fallfärdig hundrastgård. Vad underbart! Då kan vi ju släppa lös vår boxer lite då och då i alla fall, även om det ligger precis vid en stor väg och väldigt nära några hyreshus med mycket trafik. Själva hundrastgården är full med träd, backar och växtlighet, så den är ju lite mera spännande att vara i än en baseballplan med bara gräsmatta.

Idag är jag superförkyld. Halsen värker och snart ska jag gräva fram halstabletterna, en mugg te och bamyl. Vädret är fortfarande underbart och mår jag bättre i eftermiddag blir det nog ytterligare en långpromenad. Man får ju passa på medan man kan...

Ha en så underbart härlig onsdag! =)

2 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Ja, visst är det härligt ute!
:)

Frogprincess sa...

Tack detsamma och jag hoppas att inte förkylningen utvecklar sig till det värre.