måndag, maj 24, 2010

Stockholm och somna i soffan


Jag vet inte riktigt vad som hände idag... jag har varit så oerhört trött och somnade i tv-soffan vid 19.00-tiden och vaknade igen vid 23.00-tiden. Det har aldrig hänt mig förut... bara när jag varit sjuk eller haft migrän.

Son Pusselbit har haft en underbar och trevlig dag. Först fick de en guidad tur i riksdagshuset, sedan åt de ute (och skolan betalade), efter det blev det några timmars fri sightseeing i Stockholm och allra sist lite lasergame innan de åkte hem igen.

Dotter Pusselbit var i Stockholm på en gymnasieskola och spelade upp sin teater idag. I morgon har de teater som första ämne och de får sovmorgon i stället för att behöva gå dit. Hon ser fram emot den lååånga sovmorgon det blir och jag ska väcka henne först vid 09.00.

Innan jag somnade i tv-soffan var herr Pusselbit och jag ute på en riktig långpromenad med boxer Pusselbit i det underbara solvädret. Senare ikväll, när jag låg och sov, var herr Pusselbit ute med boxer och då träffade de kalvarna igen och denna gång fick han närkontakt med en ko också. Han sprätte med benen och agerade precis som om han gärna hade lekt med kalven när han blev slickad på nosen igen. Fast han är inte ett dugg intresserad av fåren som finns i en annan hage och det är väl rätt så skönt då de har muneksem...

Nej, nu får jag väl gå och lägga mig, jag är fortfarande oerhört trött och det blir ju en dag i morgon också...

1 kommentar:

Siita sa...

God morgon. Sthlm kan vara en jobbig stad att gå i. Jag har ju en dotter där. Kramar