lördag, april 11, 2009

En solig Påskafton! =)

(Foto av Fru Pusselbit)

Här sitter jag med mitt Oolongte och njuter innan allt ska dras igång. Diskmaskinen är redan på och solen skiner från en molnfri himmel. Snart ska det bli havregrynsgröt till frukost och sedan ska vi börja med Påskmaten. Vi hann inte riktigt med den igår! ;)

Däremot har jag nu satt alla penséer jag köpte häromdagen och jag har också sått persilja, dill och gräslök. Vi har haft gräslök förut, men förra året var dottern ute i trädgårdstäppan och gjorde något som gör att gräslöken bara helt plötsligt var försvunnet... Citronmelissen är på gång, jag har till och med fått ta bort lite utstickare av den till andra delar av rabatten.

Har sått några astrar också, vi får väl se hur många som kommer upp. Nya dahlior är också satta, så nu får det inte bli alltför kallt! Nu är det bara de ej inköpta trädgårdsmöblerna som fattas. Vi har en grill och två plaststolar... ;)

Nu önskar jag er alla en underbart härlig Påskafton, det ska vi ha! =)

7 kommentarer:

Barnens Hjältar sa...

Glad Påsk du med !

Anonym sa...

God förmiddag. Här har vi inte blivit av med all snö än. Men fint väder har vi. Glad påsk. Kram från Sita

MICKAN sa...

GLAD PÅSK denna vackra dag:)

Karin Berg sa...

ha en härlig påskafton i det vackra vädret! här blir det också trädgårdsarbete idag.

AnnaKK sa...

Hejsan!

Även här skiner solen och det är ett helt underbart fint påskväder.

Ha det så jättemysigt och njut av att allt fint och gott som helgen bjuder på! :-)

Daniel sa...

Glada påsken å bjud du på nåt gött!

Ester sa...

Glad Påsk!!