måndag, april 13, 2009

En solig dag!

(Foto av Fru Pusselbit)

Igår var jag, maken och sonen på förmiddagsgudstjänst och vi gick dit och hem i det underbart vackra vädret. Väl hemma åt vi rester från Påskafton och sedan vann son Pusselbit över mig och herr Pusselbit i Nya Bondespelet...

Dotter Pusselbit lagade sin cykel och stack sedan iväg på karateträningen. Efter träningen kom hon inte hem, utan var med några kompisar på MAX inne i la Stada. När jag försökte få tag på henne var telefonen avstängd och ca 22.30 fick jag ett sms om att hon skulle ligga över hos en kompis, vilken vet jag inte. Jag kunde fortfarande inte få tag på henne och mitt sms gick inte fram. Hon är fortfarande inte hemma och jag kan fortfarande inte få tag på henne.

Jag blir så upprörd över det här. Hon verkar inte bry sig om hur orolig jag och maken blir... funderar skarpt på att nästa helg ta med mig maken och sonen och skicka ett sms till dottern och säga att vi sover borta och sedan ska hon inte kunna få kontakt med oss förrän vi kommer hem nästa dag någon gång... att prata med henne verkar inte hjälpa alls! =(

Nu är i alla fall alla busktomater sådda, alla chiliträd omsatta och min gullranka som varit i vatten och fått rötter har hamnat i jorden... och det är ett underbart väder ute idag. Innan allt med dottern hände igår fick jag besök av Mr. Migrän och det blev inte bättre med tanke på hur hon gjorde, så jag sov rätt länge idag och han verkar ha stuckit sin kos. Vad skönt!

Jag önskar er alla en underbart härlig dag! =)

5 kommentarer:

Ann sa...

Önskar dig en underbar dag. Jobbigt att det krånglar så med dottern kan förstå er oro.

Ska försöka få mina fröer i jord idag samt plantera om mina chilifrukter och clementinen som faktiskt tog sig.

Kram!

Krånglar fortfarande med kommentarsfunktionen... suck

syren sa...

Så du har redan satt dina fröer. Jag ska snart förbereda för utesådd,det blir om en eller två veckor. Vilket underbart väder vi har fått i helgen. En vacker bild.

Vicki sa...

Oj, har du fått fatt i din dotter ännu?

Sånt gillar inte jag, jag vill veta hos vem de sover över om jag behöver ha fatt i dem.

Har ni haft en bra påsk i övrigt?

Vicki

Eva-Marie sa...

Kära Pusselbit! Jag hade varit minst lika orolig som du! Det hjälper inte hur gamla barnen blir man oroar sig ändå. Det är väl helt enkelt hennes frigörelse process som satt igång, men som mamma önskar man att barnen såg saker ur förälderns perspektiv ibland. Annars låter det som om du haft en härlig påsk! KRAMAR

Åsa sa...

Det är fruktansvärt, så som med din dotter. Även om man vet var dom är så växer ovisshetens sig stor i onödan. Jag tror att det ligger i åldern. Min dotter förstår inte alls vad jag pratar om när jag försöker få henne att förstå att hon måste höra av sig.