söndag, april 26, 2009

En härlig vårsöndag! =)

(Foto av Fru Pusselbit

Igår var det en underbar vårdag och det verkar som om denna dag är lika härlig. Nu är i alla fall kragpallarna inoljade två gånger och jag funderar på att olja in dem två gånger till för säkerhets skull.

Dotter Pusselbit kom hem från sitt lanspel vid 13.00-tiden igår och var helt slut. Hon hade bara sovit 1 timma under natten... Hon gick och lade sig och klev upp idag vid 09.00-tiden och hon verkar nu vara utvilad och pigg. Det innebär att hon kommer att kunna vara riktigt alert på karateträningen! ;)

Jag själv verkar ha en förkylning i kroppen som gör mig extra trött och samtidigt har jag också varit ovanligt tung i huvudet och haft huvudvärk. Vilken tur att det finns tabletter.

Maken har varit väldigt trött, då han inte sovit så bra under veckan och också glömt ta in en del av sina mediciner. T. ex. sitt viktiga Levaxin på grund av att hans sköldkörtlar tagits bort... Sedan kanske man blir väldigt trött av väderomställningen också, vad vet jag...

Igår åt vi Texmarinerad Flintastek med ris och stark chilisås till och det var gudomligt gott. Vi har en chilimarinerad Flintastek kvar och kanhända att det blir dagens middag, fast det lutar nog mot att vi tar den nästa helg och att vi tar tjockpannkaka med småbitar av bacon i istället...

Nu ska jag dra igång här hemma och önskar er alla en underbart härlig och solig vårsöndag! =)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas din dag är solig o varm. Här är det bara grått nu. Väntar bara på att det ska regna. Har en tävling inne hos mej. Kram från Sita

Ecstasy sa...

Vilken vacker bild! :) Håller för övrigt med dig om att det har varit ett skönt vårväder de senaste dagarna, hoppas det fortsätter så!!

Kramar

Frogprincess sa...

JA man kan bli fruktansvärt trött av väderomslag. Jag har själv gått som i en dvala senaste veckan...

Lallis - liv och leverne sa...

Ja, det har varit härliga dagar med sol:) Ha en fin vecka som kommer, vännen.
Kram Lallis

a sa...

Hej igen;)
Härliga blommor, våren är här. Kan vara tröttande bara den, men det är nog tufft för din man kan jag tänka mig med det hela.
Önskar vi hade en grill så vi kunde också göra en flintastek, men det ända man får "röka" på balkongen i vårt hus är cigaretter!
Härliga ironin...
Önskar dig en skön söndagskväll!!!
Kramizar:)

Mollan70 sa...

Vilken helg vi har haft.
Jag hoppas att vädret är här för att stanna.
Utan levxin blir han nog väldigt trött.
Hoppas att han repar sig snart.

Lillian sa...

Hej vännen
Du tar som vanligt helt underbara fotografier,ja dom är ljuvliga.
Jag hoppas att du hinner få den tid som du behöver när de händer så mycket i din omvärld.
Många kramar från Lillian

Veiken sa...

Det här är andra bloggen där jag läser om att måla kragpallar. Vi hade såna på den förskola jag jobbar och vi har haft tryckimpregnerat.Ingen olja eller annat! Slarv, det förstår jag nu! Kram