söndag, augusti 05, 2012

Många saker på kort tid...


I torsdags var jag på närakuten i la Stada. Vårdcentralen hade ingen tid för mig och skickade mig vidare dit. Jag är imponerad över hur allt gick till. Efter att jag väntat en kvart fick jag träffa en sjuksköterska som ordnade en läkartid åt mig samma dag, fast två timmar senare. Då kunde jag under de två timmarna göra vad jag ville, utan att behöva sitta i väntrummet. (Jag läste då en bok i en närbelägen park). En minut innan min avtalade tid med läkaren blev jag inropad för undersökning av honom. Efter 10 minuter var vaxpropparna i båda öronen utsugna och jag var på väg ut genom närakutens ytterdörrar med läkarens förhållningsorder om framtida skötsel av mina öron och vi hade inte stressat, utan allt hade gått lugnt till. Vet inte om det har betydelse, men närakuten är driven under privat regi...

I fredags kom makens moder från den stora huvudstaden och en kompis till dotter Pusselbit dök också upp. Dagens sena middag blev färsgratinerade paprikor med ris och sallad till. Sedan hade vi sju människor och en hund sovandes i lägenheten under natten och då har jag inte räknat med harkrankar, spindlar, myror och andra smådjur, för ärligt talat vet jag inte hur många sådana "husdjur" vi faktiskt har...

En tråkig sak hände son Pusselbit i fredags under helgstädningen. Vid dammsugningen av hans rum råkade han bryta sin lilltå och den blev snabbt alldeles lila. Jag får inte röra den, inte tejpa den och han vägrar inta smärtstillande medel, men han sitter gärna framför sin dator och spelar massor av dataspel. Trots allt som hänt är han vid gott mod, han är ingen person som är negativ av sig.

I lördags morse åkte dotter Pusselbit iväg till dalarna med några kompisar, vid lunchtid åkte min älskade systerdotter hem till sig med hjälp av en trevlig och bekväm buss och vid 21.00-tiden var makens ömma moder på väg hem till sitt eget hem.

Idag tar vi det alldeles lugnt och bara är innan vardagen börjar i morgon igen.
Jag önskar er alla en alldeles underbar och härlig söndag! =)

Inga kommentarer: