lördag, augusti 11, 2012

En seg lördag


Idag blev det sovmorgon och det var mycket skönt. Dotter Pusselbit har stuckit till la huvudstada för att göra en del inköp och hon visste inte om hon skulle komma hem till kvällen eller sova över hos någon kompis till i morgon. Hon skulle i alla fall ringa oss och berätta hur det blir senare under kvällen så att vi inte ska behöva vara oroliga.

Solen skiner när den inte gömmer sig bakom några få moln på himlen. Gräset behöver klippas ute i trädgårdstäppan och potatisen behöver skördas. Jag tog upp två stycken igår och kokade och hade lite salt och smör på och det var så fantastiskt gott!

Jag håller på att gå igenom alla kort jag tog i juli. Det blev en hel del, men i augusti har det ännu inte blivit så många kort tagna...

Igår började jag öva kalligrafi med svart vattenfärg och raka penslar. Det går nog bättre än jag trodde innan jag började med det, fast lite träning behövs allt. Det svåra är att man vill ha lika mycket färg på varje bokstav, så att allt blir jämnt och fint, men träning ger färdighet.

Snart blir det middag (ris och fiskpinnar) och sedan blir det nog något sorts bakat till lördagsmyset. En trevlig lördag önskas alla!


Inga kommentarer: