torsdag, augusti 09, 2012

Regnväder


Det är mulet ute och det ska regna enligt väderrapporten i flera dagar framöver. Hos en av mina systrar i USA har de haft flera bränder på grund av det torra och varma vädret och många har förlorat sina hem, men min systers hus har klarat sig. I svenska tidningar skrev de att ca 40 hade förlorat sina hem, men det var många fler än så, minst 2000 stycken. Det vet jag av det min syster sagt, samt de lokala amerikanska tidningar jag läst på internet. När det var som värst läste jag att ett hamburgerföretag bjöd alla de branddrabbade på mat...

Även om det var soliga dagar, såg de bara rök när det var som värst och de hörde branden. Nu har bränderna lugnat sig något, men hon önskar sig regn. Jag föreslog att de skulle få vårt regn och vi deras sol och värme...

Min förkylning verkar inte avta i första taget och i natt satt jag i soffan, hostade och försökte sova. Det blev inte mycket sömn, men jag hoppas att herr Pusselbit sov bättre än vad jag gjorde.

Dotter Pusselbit har också blivit förkyld, men gick till jobbet då de har kort om personal just nu. Hon längtar efter helgen som snart är här. Son Pusselbit verkar hittills ha klarat sig från förkylningen, men han har ju sin brutna lilltå som verkar läka bra. Nu gör den inte ont när foten är i vila och det är skönt för honom.

Jag önskar er alla en härlig, smärtfri och förkylningsfri torsdag.

Inga kommentarer: