torsdag, augusti 16, 2012

Regnet det öser ned


Egentligen skulle jag vara ute och plocka blåbär i någon hage... och kanske hallon
Egentligen skulle jag skörda vår potatis i kragpallen...
Egentligen skulle jag diska och slänga allt skräp...
Egentligen skulle jag göra en massa saker jag inte börjat på...
Egentligen, enligt väderleksrapporten, ska solen skina från klar himmel och det ska vara ca 25 grader varmt...

Men... ute ÖSER regnet ned, ja, ute öser regnet ned och solen är bakom de stora gråa regnmolnen och regnet det öser ned...

1 kommentar:

Anonym sa...

Ang. väderleksrapporten, jag hörde
på radion en dag att ormbunkarna
fanns för 125 miljoner år sedan!!
Jag stängde av och sa för mig själv
att de bara orkar, de kan ju inte
ens spå vädret i en vecka framåt,
men ormbunkar för 125 miljoner år
sedan det går bra!!! Jag blir bara
så trött.
Kram från svägerska
med huvudvärk