fredag, augusti 10, 2012

Solsken och förkylningsdrömmar


Solen skiner utanför fönstret! Jippie!!! =)

Snart kommer herr pusselbit hem ifrån jobbet. Dotter Pusselbit längtar till sista arbetstimmen då hon kan komma hem och försöka bli av med sin förkylning. Son Pusselbit har fått förkylningen... men boxer Pusselbit ligger nöjd och snarkar efter en förmiddagspromenad och god mat på det.

De sista nätterna har jag drömt att jag och herr Pusselbit flyttat till en nordlig svensk stad där jag genast fick arbete med det jag studerat. Herr Pusselbit startade en datafirma, samt hade en kurs på ett studieförbund: "hur man sätter ihop sin egen dator".

Ungdomarna Pusselbit bodde kvar här i vår lägenhet och studerade och arbetade och två rum i lägenheten uthyrdes till studenter som har oerhört svårt att hitta boende just nu. Uppriktigt sagt fanns inte boxer Pusselbit med i drömmen alls, så jag vet inte var han höll hus någonstans.

Nej, nu är det nog dags att samla in de sista dagarnas skörd av jordgubbar och smultron... en trevlig fredag önskas er alla! =)

Inga kommentarer: