tisdag, augusti 07, 2012

Regn, åska och förkylning


Jag har blivit superduperförkyld och sover nu sittandes mot en massa kuddar i sängen på nätterna. Herr Pusselbit smittade mig förra veckan och det måste ha varit svägerskans son som smittade honom... men man vet ju aldrig, vi kan ha blivit smittade någon annanstans.

Det var lite solsken i förmiddags, men nu börjar det mulna på. Igår kväll regnade det något alldeles kolossalt mycket och enligt väderleksrapporten ska det regna och åska mot eftermiddag/kväll... det är lite jobbigt, då det är såpass varmt och kvavt och man vill ha fönsterna öppna, men inte kan det för då regnar det in.

Nu börjar det minska på jordgubbarna i jordgubbslandet och smultron i smultronbusken. Fast vi klagar inte, vissa dagar har vi fått över 30 jordgubbar från vår lilla kragpall och det ser jag som en mycket god skörd.

Sedan 20 juni (då jag började äta 600 mg magnesium/dag) har jag bara haft 8 migrändagar. Det är otroligt vad piggare, gladare och mer lycklig man är när migränen inte är närvarande och för att inte tala om vad mycket mera man får gjort i livet!! =)

Jaha... nu har regndropparna börjat träffa fönsterrutorna, hoppas att det inte regnar alltför mycket på herr Pusselbit innan han kommer hem.

Inga kommentarer: