tisdag, juli 31, 2012

en intensiv vecka


Här har det varit en mycket rolig, men intensiv vecka och jag önskar att den inte hade tagit slut. Min 14-åriga systerdotter är kvar och åker hem på lördag. Igår gick vi runt i la Stadas alla klädaffärer för att se om vi hittade några fina kläder till henne och det var svårt. Hon är i den där skarven mellan barnavdelning och tonårsavdelning/vuxenavdelning och är också väldigt liten för sin ålder (precis som jag var, det går igen i släkten) och då är det svårt att hitta kläder som passar...

Herr Pusselbit och dotter Pusselbit började på sina arbeten igår och idag har det åskat och regnat lite.

Son Pusselbit fick ett mycket intressant brev idag och det visade sig vara en inbjudan till en av hans kompisars bröllop i december. Han ser mycket fram emot det =)

Jag själv måste ta kontakt med läkare. Helt plötsligt hör jag i stort sett ingenting pga vaxproppar i öronen. Jag har försökt att blöta ned örongångarna under nätterna och använda revaxör när jag vaknat, men vaxpropparna sitter som berget. Eftersom jag vill höra vad folk säger, måste jag antagligen spola rent mina öron på vårdcentralen, men får nog be någon annan ringa för min räkning...

Inga kommentarer: