tisdag, juli 03, 2012

En solig tisdag


Det är strålande solsken och mer värme än det var i juni, så månaden juli har börjat bra hos mig. Jordgubbarna är ännu inte mogna, men de är väldigt många fler än förra året. En del smultron är halvröda och vi bara väntar på att de snart ska vara helt mogna. Igår grävde jag med ena handen bland potatisen och de är på gång och är nu ca 3 cm i diameter. Vi får väl se hur mycket det blir av bara fyra satta potatisar, det är riktigt spännande!

Igår trodde jag att jag skulle få migrän, men när jag kände av signalerna och lade mig för att vila lite, var det helt borta efter någon timma. Det här är ju helt underbart och fantastiskt!! =)

Herr Pusselbit längtar till fredag då hans tre veckor långa semester börjar. Vi har lite att göra, men vi ska också hinna med roliga saker och umgås med varandra en hel del.

Här om dagen laddade jag ned ett gratis bildhanteringsprogram som heter Gimp från http://www.gimp.org/ och hoppas på att min dator klarar av det. Jag håller på att läsa om hur det fungerar och ska snart börja testa det... hoppas att det går bra.

Jag önskar er alla en underbart härlig tisdag! =)

Inga kommentarer: