fredag, juli 20, 2012

Strålande solsken


Idag är det strålande solsken och jag hoppas att det fortsätter med det. De sista tre dagarna har jag haft migrän, men idag verkar den ha försvunnit helt och hållet.

Igår åkte boxer Pusselbit buss med herr och dotter Pusselbit till dotter Pusselbits jobb (ett hunddagis) och sedan fick han stanna kvar där under hela dagen med dotter Pusselbit. Det var mycket nytt, så han var helt slut när han kom hem och nästan stapplade in genom dörren.

Han hade fått vara ute i en inhägnad liten hundhage med både sol och skugga, samt vatten. Det fanns andra hundhagar bredvid med hundar i och det gick bra, trots att en annan hanhund var den närmaste grannen. På hundpromenaden fick han gå med en annan hanhund som är ca 8 år och skötte sig alldeles utmärkt. Då känner man att all den träning vi hållit på med sedan vi fått honom har gett resultat! =)

Idag är han åter med dotter Pusselbit på hunddagiset och jag hoppas att det går lika bra idag som det gick igår.

Jag och herr Pusselbit håller på att ladda upp inför nästa vecka. På lördag kommer mina norska släktingar på besök, de har hyrt en närbelägen lägenhet så de ska inte bo med oss i vår lägenhet. På söndag åker de till hennes bror i Stockholm och kommer åter på tisdag. Egentligen var det tänkt att herr Pusselbits mamma skulle hälsa på oss på söndag och sova över till måndagen, men besöket flyttades fram en vecka.

På tisdag kommer också min syster med alla barnen och son Pusselbit och dessutom har vi en tvättid i tvättstugan...  På torsdag åker dotter Pusselbit på ännu ett konvent och alla släktingar som är samlade i la Stada ska ha en grillfest. På lördag ska svägerskans son flytta från en annan stad till vår stad och vi ska hjälpa honom med det. Därför ska vi göra en hel del pajer nu på lördag och frysa in som vi kan ta fram då och värma på, för vi räknar kallt med att ingen har tid att laga mat då.

Vi skulle, om vi känner att vi haft tid för det, kunnat åka med Ålandsbåten en dag i nästa vecka, eftersom min kompis M. har fribiljetter som hon ville skänka oss. Jag måste säga att jag inte har en aning om hur jag skulle kunnat få in det i vår tajta tidsplanering, så jag var tvungen avböja...

I alla fall tar herr Pusselbits semester slut när nästa vecka slutar och jag hoppas att vi kommer att få lite mera solsken än vad vi haft hittills. Nu ska jag ut och plocka lite jordgubbar från vårt lilla land och sedan storröja här inne...

Inga kommentarer: