fredag, september 09, 2011

Regnoväder

Här har det varit åskoväder, en massa blåst, strömavbrott (visserligen bara under ca 30 minuter, men ändå), migrän och son Pusselbit fick punktering på cykeln och ska laga det i helgen.

Herr Pusselbit har jobbat genomblöt två dagar på raken med ogräsrensning och beskärning av träd och är nog rätt så lycklig över att det är uppehållsväder och solsken idag.

Till helgen blir det "kulturnatten" här i la Stada och i morgon vid 17.00 dyker min svägerskas son upp på la Stadas station och han ska stanna kvar hos oss till på söndag innan han åker hem igen och det ska bli så roligt! =)

Dotter Pusselbit har stämt träff med kompisar och ska springa omkring mellan olika sevärdheter under kulturnatten. Jag själv har tre olika saker som jag gärna skulle vilja bevista, men vi får se hur det går med allt. Japansk kimonovisning, japansk teceremoni och Giftmord i deckarlitteraturen skulle vara roligt att få vara med på. Att gå på en visning i domkyrkan tolkad till kinesiska skulle vara riktigt intressant, även om jag antagligen inte skulle förstå så mycket då det var ett tag sedan jag läste språket, men det skulle vara så roligt att få höra det igen! =)

Jag har också förstått att svägerskans son har valt ut några godbitar som han är intresserad av och herr Pusselbit är också intresserad av vissa saker. Son Pusselbit vet jag inte så mycket om, men han kanske skulle vara intresserad av att följa med svägerskans son lite grand. Som sagt, vi får se hur det blir med allt...

Idag ska det städas, diskas, bröd bakas och vissa matvaror inhandlas. Det är väl bäst att sätta igång med det, då halva dagen redan gått...

1 kommentar:

Ninja sa...

Ja dagarna går fort.....det är jämt göra att hänga med....