lördag, september 17, 2011

En solig lördag

Det är ett fantastiskt soligt väder utanför fönstret och en bröddeg är på jäsning på köksbordet.
 Igår kväll kom en kompis till dotter Pusselbit och hälsade på och sov över till idag. Under gårdagskvällen tog jag en räd genom  vårt närbelägna coop extra och fann korv från Charkprodukter i Billesholm AB för 5 kr./pkt som hade kostat 40 kr/pkt. Det var mycket kort utgångsdatum på dem, men det gör inte oss någonting och nu finns några sådana paket i vår frys.

Väl hemma igen gjorde maken scones och jag sirapskakor (vårt fredagsmysgodis). Sedan satt vi alla med tända ljus, te och allt det nybakta och hade det trevligt tillsammans.

Nu är tjejerna på närcon hos en kompis till dem och stannar borta över natten, son Pusselbit spelar ett dataspel med andra över internet och maken slumrar med boxer Pusselbit. Jag själv spelar wordfeud med en okänd person på min iphone, vi får se hur det går och hur lång tid det tar... för någon dag sedan spelade jag för första gången och vann överlägset mot min opponent och det kändes faktiskt riktigt trevligt, även om hon inte var så glad över det. Det tog över ett dygn att spela färdigt...

Mitt pauste är nu slut och jag får fortsätta med annat, en härlig lördag tillönskas er alla!

Inga kommentarer: