lördag, september 03, 2011

En lugn Lördag

Maken tar en middagslur tillsammans med boxer Pusselbit och snarkar en hel del. Jag sitter här och dricker lite te innan jag ska fortsätta med helgbestyren. 


Min tjocka ylletröja är ännu inte färdigstoppad. Det var så många småhål överallt och jag har i stort sett bara hunnit stoppa 4 hål på ena ärmen, men det blir riktigt snyggt efteråt och jag är nöjd med det jag gjort hittills. Ylletröjan är med dragkedja och av märket Diesel, så jag skulle aldrig ha råd att köpa en liknande. Denna tröja köpte jag för ca 50 kr. på myrornas innan son Pusselbit föddes för ca 21 år sedan, så den har hängt med ett tag...


Son Pusselbit ska idag skriva ut alla papper som hittills lagts ut på nätet när det gäller hans studier och då är det skönt att pärm+pärmregister redan är inköpta. Eftersom vi efter flera månader inte fått det att fungera med utskrifter från andra datorer än just herr Pusselbits dator, får son Pusselbit använda sig av den datorn, även om det inte är så roligt för honom. Det är alltid jobbigt att använda sig av någon annans dator...


Idag ska dotter Pusselbit skickas till Willys för att inhandla Goudaost för 29.90 kr./kg. Det kan behövas framöver.


Jag har en bok där jag skriver in alla idéer jag får när det gäller julklappar och nu har jag lite att göra innan julen dyker upp med stormsteg, fast det är bara roligt! =)

Inga kommentarer: