måndag, september 19, 2011

Lugnet före stormen

Igår tog vi det lugnt och skönt. Efter långpromenaden med boxer Pusselbit vid 20.00-tiden tittade vi in i tvättstugan och ingen var där, så då skyndade vi in i lägenheten och sprang tillbaka ut i tvättstugan med herr Pusselbits arbetskläder och lite andra kläder och tvättade dem. Annars hade jag fått vara uppe under natten för att göra det, men nu slapp jag det! =)

Idag regnar det en hel del utanför fönstret och jag undrar hur maken har det på sitt arbete. Han berättade för mig under helgen att de försöker att anlägga en ny trädgård där det är rätt så översvämmat och i fredags försökte de dränera hela stället så att de skulle kunna börja göra det de skulle. Undrar hur det går idag när regnet öser ned...

Idag ska jag få undan lite disk, ta reda på gårdagskvällens tvätt, eventuellt baka lite till bröd (det går åt snabbt nu när maken tar med sig en hel del mat till jobbet), laga middag och gärna läsa lite tyska... men det är ändå lugnet före stormen. Denna vecka kommer att bli något stressad, men det är okej, jag tar det extra lugnt just nu med lite gott te... ;)

Inga kommentarer: