torsdag, april 08, 2010

Våren är här! =)


Sitter här med mitt te och ska snart sätta i gång med allt...

I går åkte en kompis till dotter Pusselbit från en stad några mil här i från till oss på sin MC. 
De ska båda till UppCon och håller nu på att ordna med allt innan dess. Vid 15.30 ska dotter Pusselbit till tandläkaren och sedan blir det att köa med alla andra inför UppCon och det ser hon väldigt mycket fram emot.

Det är mulet ute, men fåglarna kvittrar och snön är nästan borta. (Oj... nu börjar visst solen synas så smått...) Den sista veckan har jag inte mått så bra, varit otroligt yr och haft ont i huvudet, men idag verkar det vara en av de få dagarna som är bra. Därför tänker jag passa på att ta en långpromenad! =)

Nu har också snön smält så mycket att man kan se uteplatsen. Tulpanerna är på väg upp och små blad från stockrosorna börjar synas. Det är verkligen dags att börja ta bort fjolårets löv och kvistar och städa upp!

2 kommentarer:

Artlover sa...

Ja, nu är våren här. Solen lyser utanför mitt fönster nu och jag ska snart ut och möta den. Hade bra:-)

Anonym sa...

ååå, vilken fin bild...avis på er som redan har vår *suck*

Hoppas ni får en trevlig helg!