måndag, april 26, 2010

En mulen måndag


Det är mulet ute, men inte så kallt. Regnet hänger i luften och fåglarna kvittrar och bygger bo. Vi har sett åtminstone en svala som bygger bo under taket i vår lägenhetslänga. Någon granne har kastat ut bröd, som de äter utav...

Vi har redan satt igång en tvätt ute i tvättstugan. När den är färdig hinner vi köra en till tvätt innan nästa person tar över, men den sista tvätten får vi torka på torkställning i vardagsrummet. När jag och herr Pusselbit var på Mediamarkt här om sistens såg vi en tvättmaskin som kunde ta 11 kg. tvätt. Det är inte dåligt, det! 

Igår fick jag lite panik ett tag. Min almanacka var försvunnen och där står allt som skall göras, vecka för vecka. Fast jag andades ut när jag hittade den på mitt skrivbord under en annan bok. Vad skulle man göra utan sin almanacka? Den lugnaste dagen den här veckan är onsdag, åtminstone som det ser ut nu. Då händer inget utöver det vanliga... och idag är det den mest stressiga dagen. Vi har schemalagd tid ända fram till 18.00 och efter det är det bara de vanliga vardagsbestyren som matlagning, städning osv.

Dotter Pusselbit börjar 8.50 idag och son Pusselbit 9.40. Det är skönt för dem att ha sovmorgon ibland, speciellt på måndagar.

Igår vid 00.00 började vår vän kocken i england fråga oss hur han skulle göra med sin dator som fått någon sorts virus. Senare kom det fram att han hade McAfee antivirusskydd, samma virusskydd som många systembolag och andra myndigheter har och som hade vissa problem här om dagen... det visade sig att han hade liknande problem som de. Det kändes skönt att kunna hjälpa honom innan jag gick och lade mig, men samtidigt var jag rätt så trött i morse... ;)

Då var morgonteet urdrucket och det är dags att gå ut till tvättstugan igen och sedan köra igång ordentligt med allt idag... Ha en så underbar måndag! =)

1 kommentar:

Siita sa...

God morgon. Här har vi solsken just nu, hoppas få ha det hela dagen. Kramar