söndag, maj 03, 2009

Varmt och soligt!! =)

(Till vänster; citronmeliss, till höger; stockrosor i krukor, längst ned; penséer. Foto av Fru Pusselbit)

Herr och son Pusselbit fortsätter oförtrutet vidare med bilen, för herr Pusselbit behöver den i jobbet i morgon...

Dotter Pusselbit har nu klippt gräset och jag har grävt upp alla stockrosor jag hittat i häcken och i gräsmattan. De brer nästan ut sig som ogräs... men de är väldigt vackra och blommar hela sommaren.

Det är mycket soligt och varmt ute och det är så oerhört skönt och avslappnande, samt att man blir så glad! =)

Vid 14.00 kommer herrarna Pusselbit hem för lite mat, så att de orkar fortsätta med bilen. De har också med sig vattenflaskor i värmen så att de håller tills de kommer hem igen...

Ha en så härlig söndag! =)

6 kommentarer:

*tingeling* sa...

Å jag som trodde stockrosor var svåra :) kanske skulle ta och införskaffa mig några sådanna då, tycker också dom är fina. Jag ahr varit ute och satt penseerna och pelargonerna nu och jisses så vart det blev, både jag och skrållan flämtade, hihi skönt :) Nu får vi se om dom nya pillren hjälper, har kramp och värk i låren efter jag varit ute denna lilla stund och nu har jag stoppa i mig pillren... blev som perfekt få se om dom verkligen hjälper nu :) Ha en bra fortsatt dag :)

Tesstamente sa...

Hela den här soliga helgen har gjort mig så jätteglad, härligt att höra att den gjort detsamma för er!

a sa...

Citronmelisste är ju så gott:)
Kramizar:)

Polargrevinnan sa...

Har kommit hem från Tunisien. Där blommade stockrosorna. Gå in på min blogg och titta. Ska sen skriva mer om Tunisien, det var ett vackert och intressant land.
Kram Viola

Ninja sa...

Jag hade gärna haft några stockrosor....planterade en som dog....får försöka igen

ejmis sa...

Jag hoppas stockrosor kommer att trivas hos mig också.