torsdag, november 03, 2011

Var är solen?

Det är mulet, kulet och disigt ute och man ser inte så långt när man tittar ut genom fönstret. Det är ingen rolig dag och längtan efter solen är mycket stark.

Igår var dotter Pusselbit i vårt vardagsrum med kompisar och tittade på en massa filmer och jag gjorde scones till oss alla. När maken kom hem tog vi en långpromenad med boxer Pusselbit till närmaste köpcentrum där maken tänkt köpa svarta chinos för 199 sek. Jag och boxer Pusselbit väntade utanför medan han gick in och när han kom ut igen var han inte särskilt glad. Köp hade ej medgivits, även om han hade pengar på kontot. När han försökte ta ut pengar från en automat, syntes en text i dataskärmen: "utgånget visakort", samtidigt som automaten sa tugg, tugg, tugg och åt upp kortet...

I stället fick jag gå in och köpa byxorna och på vägen till affären snubblade jag över en röd huvtröja för 75 sek. till son Pusselbit på M&Q:s stora rea. På coop hittade jag falukorv för 10 sek./styck och 3 stycken fick följa med oss hem.

Igår fick maken en inbjudan från jobbet om att äta julmiddag på en fin restaurang i la Stada den 2 december. Hans företag är så trevligt, de bjöd med de anställdas respektive också! =)

Inga kommentarer: