söndag, november 20, 2011

Dundermigrän

I fredagskväll kom migränen och i lördags morse tog jag in migränmedicin (zomig nasal), som inte hjälpte särskilt mycket - bara väldigt lite. Jag sov mest hela tiden och lade mig i soffan mot eftermiddagen och såg på "Flyga drake" med hörselsuddar och nedsläckt ljus. Filmen var oerhört bra och rekommenderas varmt!

Dotter Pusselbit har varit borta hela helgen och bör komma hem innan 20.00 ikväll. Jag har fortfarande migrän och son Pusselbit mår inte heller alltför bra. Det är mulet ute och om jag förstått det rätt är det risk för snö från Gävletrakten ända upp till Lappland. Det och all stress som inneburit vid studierna veckan som gått kan mycket väl ha utlöst min svåra migrän...

Fast nu måste jag börja läsa på översättningstentan, vi får väl se hur det går... och son Pusselbit har naturkunskapsprov och biologiprov den här veckan och han behöver börja läsa på dem...

Herr Pusselbit har fått en rejäl förkylning och sitter och hostar och snörvlar framför sin dator. Man får väl hoppas att vi alla snart mår bättre!

1 kommentar:

Ninja sa...

Hoppas ni mår bättre snart....det är trist att det inte går att få ordning på din migrän :(