torsdag, november 17, 2011

Solsken idag igen! =)

Som alltid dagen före en tenta sitter jag här med ångest. Ångest över att jag inte studerat tillräckligt, att all kunskap jag behöver ha mystiskt kommer att "försvinna" när jag väl sitter i skrivsalen. Att jag dagen till ära ska få massor med migrän och inte kunna göra tentan... Något jag lärt mig när det gäller universitetsstudier är att man kan aldrig lära sig allt man tycker att man bör kunna, men man kan ju försöka. Nu ska jag bara få in det sista, så tror jag att jag åtminstone ska lyckas få godkänt... bara migränen håller sig borta.

Igår kom en stort paket från USA till dotter Pusselbit. Hon har lärt känna en kompis där via internet och när kompisen "over there" hörde att hon inte smakat på många olika sorters amerikanskt godis, så skickades det till henne. Det var som lilla Julafton när paketet öppnades! =)

Det är en fantastiskt solig dag med 2 plusgrader och frosten ligger vit på marken. Första advent och antagligen också snön drar sig närmare. Igår på sitt jobb, åkte herr Pusselbit runt i la Stada och kollade alla sandbehållare, så att det ska finnas tillräckligt med sand där inför vintern. Han skrev också en lista över vilka sandbehållare som behöver fyllas på, så att en lastbil med sand kan åka runt och göra det bara på de ställen där mera sand behövs.

Son Pusselbit gör ett nationellt prov i svenska idag. Jag tror han haft lite ångest inför det och har sett lite sliten ut det senaste. Hoppas att det går bra för honom.

Nu är det dags för tyskan igen...

Inga kommentarer: