tisdag, november 22, 2011

En ny kamera! =)

Migränen är borta och maken blir stadigt bättre från sin förkylning, men han var hemma både igår och idag. Herr Pusselbit har också fått smaka på mitt speciella chilite som är bra mot förkylning. Det gör att man inte är lika tät...

Igår tog jag bussen till la Stada, bytte buss och åkte till Elgiganten. Denna vecka säljer de en kamera för nästan halva priset och jag köpte den, ett minneskort och en kameraväska för under 1000-lappen. Det är ingen systemkamera (det har jag inte råd med), men det här är så mycket bättre än ingen kamera alls och den är också mycket bättre än min mobiltelefonkamera jag tagit alla bilder med på den här bloggen. Det är en panasonic lumix, 14 megapixlar, har en Leicalins och heter DMCFS18Black... och jag har tagit några provbilder.

Efter att jag köpt kameran på Elgiganten, gick jag över gatan och strosade runt på IKEA. De har fått fram en hel del julpynt och ljus och det var riktigt mysigt där inne. När jag gick genom kassorna (köpte inget, tittade runt lite bara) mötte jag en mamma till en av mina barns klasskamrater från grundskolan som arbetar på IKEA. Hon berättade att de precis fått en ny försäljningschef som kommer från Italien. Denna helg har de tydligen haft extraerbjudanden när det gäller olika sorters ljus och många ljus har blivit sålda. Så många att den nya italienska försäljningschefen blev otroligt förvånad, det skulle aldrig ha sålts lika många ljus i Italien som det såldes här. Jag och mamman log mot varandra... vi vet ju båda om hur mörkt det är under hösten och vintern och hur vi svenskar försöker få lite mera ljus i våra liv då...

Sedan köpte jag mig en varm korv, läsk och en nybakad kanelbulle för 15 kronor, innan jag åkte hem igen.

Son Pusselbit gjorde sitt naturkunskapsprov idag och han var trött, men hoppfull när han kom hem från skolan. Nu är det biologiprovet på torsdag han får tänka lite mera på. Och jag får försöka klara översättningstentan på fredag...

Inga kommentarer: