onsdag, november 02, 2011

Mulet och kulet

Dotter Pusselbit är i la Stada och träffar en person på AF och hennes kompis följde med. Son Pusselbit njuter av höstlovet framför datorn och boxer Pusselbit snarkar i makens säng efter en förmiddagspromenad och frukost.

Igår blev det hemmagjort rotmos med prinskorvar till och idag blir det köttfärsfyllda paprikor med ris till. Imorgon är det tänkt att vi ska äta ärtsoppa och på fredag vet jag inte ännu...

Ute är det mulet och kulet och jag hoppas att maken har det bra på sitt arbete. De har flyttat kontoret till ett annat ställe i vår stad och snart ska de ha inflyttningsfest där deltagarna ska ha svarta, vita och röda färger i sin formella klädsel. Maken har anmält sig till festen och har nu i några dagar funderat över vilka kläder han ska ha och kommit fram till att han antagligen behöver köpa nya svarta chinos. Då kan han ha en vit skjorta och en röd slips till...

Snart åker min yngsta syster till LA och talar på en konferens för kompositörer. Måste erkänna att jag är mäkta stolt över henne!

Nu ska jag sätta igång med studier, städning och lite mera... och migränen som jag hade igår är borta idag! =)

Inga kommentarer: